A capella in Graz'a'pulco

Zopet je prehitro minil Graz, kamor se vsako leto z vokalno skupino Perpetuum Jazzile odpravimo na a cappella izobraževanje (t.j. poslušat a cappella skupine). Letos je Graz poln a cappella dogodkov, svetovnih vokalnih skupin in raznih zborov. Udeležili smo se tudi tekmovanja na World Choir Games v kategoriji in ne bom vam govoril o rezultatih, ker mi sploh ni do tekmovanja in v bistvu še ne vemo rezultatov, ker jih izvemo jutri, a smo pokazali dobrih 95% tega kar znamo. Skratka, bilo je odlično. Bistvo teh festivalov in koncertov pa je komunikacija s starimi kolegi iz Cash and Go in The Real Six Pack ter zvezdami kot so Naturally 7, The Real Group. Res prijazni ljudje, ki jih morda kdaj povabimo tudi v Ljubljano, če bomo imeli zelooo veliko sponzorjev. Kaj naj rečem o koncertu Real Group in N7? Vrhunsko. Real Group sem prvič slišal v živo in nikoli še nisem slišal takšne vokalne perfekcije. Čestitam, The Real Group. Prišli ste na moje prvo mesto priljubljenih skupin! Naturally 7 so naredili pravi hiphop žur in so vedno boljši in boljši, solisti pa blestijo vsak zase. Nabavil sem tudi nekaj glasbe in videov, ki si jih bom v prihodnjih dneh z veseljem preposlušal. Drugače pa, pogrešam dober ritem pri drugih skupinah. Res ga ni bilo slišati, razen pri omenjenih težkokategornih profesionalcih.

Komentarji

Oseba Anonimni sporoča …
Pa sej ni vse v ritmu, ki ful nabija... Pri vas je to v ospredju, zame pa npr. to ni to. Ritem se lahko čuti tud čist v subtilni izvedbi. Važna je preciznost in filing. Zame. Poslušam vse živo, da ne boš mislil, da govorim neki na pamet. Real Group poznam že več kot 10 let, v živo je pa še nisem slišala. Res pa je, da sem precej "old fashioned".
Oseba Sašo Vrabič sporoča …
April, hvala za komentar. Ja, res je veliko različnih pristopov v a cappelli sploh kar se tiče ritmiziranja. Če že primerjam Real Group in N7 je razlika očitna. Pri Real Group ritmizira vsa zasedba in kot praviš je res subtilna vsaka izvedba in vsepovsod se čuti perfektna skladnost med vsemi in sploh "timing" tenorja-ritmaša je perfekten in narejen s feelingom. To slišati v živo je res prava paša za ušesa. Tudi jaz jih poznam kar nekaj časa in sem jih že pravzaprav tako preposlušal, da si nisem obetal nič kaj preveč od koncerta. A so me presenetili s svojo uigranostjo in z občutkom, da zvenijo kot eno. Pri N7 je malce drugače. Res so tudi neverjetni mojstri, a je ritem večinoma hip-hop in ritem je tam res pretirano hrupen za nekatera ušesa. Perpetuum Jazzile dela veliko na poudarjenih ritmih, saj se po mnenju umetniške vodje poudarja trenutno najbolj močan element v naši glasbi. Prepričan sem, da se tudi nežnosti lahko kdaj občuti pri PJ, sploh če imamo svojega tonskega mojstra Dareta ob sebi, ki vedno bolj močno kreira naš zvok, sploh pri določenih skladbah, ko ritma sploh ni prisotnega. Veš kaj, a cappella je itak najstarejša zvsrt, tako da smo itak vsi "old fashioned", bistvo je samo v temu kakšna zvrst glasbe ti je všeč. Z vokalom se itak da naredit vse. Jaz recimo sploh nisem pretirano pristaš tehno glasbe ampak to z vokali najraje demonstriram. Kar se tiče mojega okusa raje poslušam blago ritmično glasbo Joni Mitchell ali kakšne Crosby, Still, Nash & Young ali Eaglese ;) Aja,nisem napisal, da smo osvojili dve zlati kolajni v Gradcu v kategorili pop in jazz:)
Več na www.perpetuumjazzile.si

Priljubljene objave